14.4.12

snöig lördag

Det snöar idag. Mycket.

På räcket utanför fönstret ligger det 7cm snö och även fast det är 1 plusgrad så kommer snöandet nog fortsätta till i eftermiddag. Inte för att det gör något. Jag är fortfarande sjuk, 3 veckan med ont i halsen och huvudet. Det är surt.

Eftersom alla försök till träning har gjort att jag har fått återfall av hostifräsi så känner jag inte att jag kan göra så mycket mer än att sitta still. Jag hade tänkt att köpa en till månad på gymmet innan sommaren (på sommaren vill jag inte sitta i ett svettigt, varmt rum) men eftersom sommaren närmar sig med stormsteg (trots snön) så vet jag inte hur jag ska göra. Jag provade köra de första stegen på Convict Conditioning igår. Det är väldigt lätt början och jag hade ändå tänkt köra det programmet i sommar så det kändes som en bra början. Jag kommer antagligen prova att bygga en sloshpipe också så jag kan göra lite skivstångövningar ute på landstället. Ska bli kul.

En sak som är bra med att vara sjuk är att jag inte har lika stor aptit. jag har gått ner ett kilo i veckan de senaste 3 veckorna (jag gick upp 2 kg under påsken, men de är borta nu). om man jämnför med förra året så väger jag 9 kg mindre idag än samma tid förra året. Det känns bra. Jag hoppas fortfarande på magrutor till sommaren men vet inte riktigt hur realistiskt det är. Jag hade tänkt banta ner mig till 69.5 kg, en hårsmån under 70, för att sen köra lite tyngre muskelbyggar pass. Jag såg en bild på mig själv igår och mina armar är bra tunna alltså.

En polare till mig skickade ett medelande på FB om att han hade köpt en cykel och undrade ifall vi skulle hoja någon dag. Jag är mycket peppad på det, ska bli kul med någon cykelkompis. Hoppas bara hostan försvinner någon gång.

/Funderingar en lördagmorgon medan snön faller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar