19.4.12

Skön dag


200 meter till, sen punkade jag
jag känner mig oerhört produktiv. Jag har hållt igång sedan tidig morgon ända fram tills nu.

Jag blev klar med en till kurs idag på skolan och jag fick till och med bra betyg. det är inte långt kvar nu tills jag är klar. Fem veckor sedan är det slut med det här. De kurser jag har kvar är Företags ekonomi B och filosofi B. FE b har jag bara en uppgift kvar på, den gör jag nog klar nästa vecka. Filosfin är lite knepigare. Läraren där är lite filosofisk, lite konstnärlig, lite egen. Det kan nog bli svårt att göra den kursen snabbt, men vi kan hoppas.

Sen hjälpte jag en kompis att meka cykel, typiskt nog gick det inge bra. Hennes framväxel vill inte putta upp kedjan till största klingan. jag har dragit i vajrar och ändrat ändlägen men en så billig växel har kassa inställnings möjligheter så jag klarade inte av det. Får komma tillbaka och försöka.

Sen lagade pannbiff. Jag åt en gång en hamburgare med oregano i köttet och sen dess har jag försökt återskapa smaken varje gång jag gör egna pannbiffar. Jag måste sakna någon ingrediens för det smakar alldrig lika gott som den burgaren.

Kvällen avslutades med en cykeltur. Jätteskön och lång tur men när jag var absolut längst bort fick jag punka. Jag hade så klart ingen extraslang. Dålig förberedelse. Vilken tur att man har bröder med bilar.

Jag undrar om jag lyckas klämma mig under 70 kg i vikt imorgon. Börjar tröttna på bantningen nu men 70 är målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar