11.2.14

mår dåligt

Jag fick en släng av vinterkräksjukan igår. Mår fortfarande rätt kasst idag. jag har också haft problem med mina kurser. Det finns en speciell person på data-instutitionen på Umeå som verkligen skulle behöva gå en charm-kurs. maken till spydig person för man leta efter.

Jag har massor med småbråk med flickvännen också. Beror antagligen på att jag är trött, jag brukar bli stingslig när jag inte får sova tillräckligt.

Det kan också bero på att jag börjar bli lite trött på att sitta inne i den här lägenheten dagarna i ända. jag måste komma ut på något vis men det verkar så jobbigt. Har inte energin just nu.

Kanske beror det på att allt i det här landet är kallt. Alla lägenheter är fyllda med den fuktiga kalla luften som finns utomhus och tränger sig in genom kläderna. jag har inte känt mig varm på två veckor. jag sover med ylle-sockar. Golven är också kalla. Det är nog om fötterna jag fryser mest. jag hoppar från matta till matta som om golvet vore lava, fast kallt istället för varmt. Jag förstår varför fransmännen går omkring med skor inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar