15.3.12

Våren är här

Vad skönt att snön (och framför allt isen) håller på att smällta bort. Man blir lite tokig under "off-season". Jag som håller på med både cykling och snowboard åkning har ofta lite kriser under sensommaren och senvintern. man börjar fundera på om prylarna man har verkligen fungerar eller om man måste byta upp sig. Det hela försvåras ytterligare av att det var länge sedan man stod på brädan/satt på cykeln och minnet är inte helt kristallklart.

Jag har suttit många kvällar i vinter och funderat på om jag ska köpa en ny hoj eller inte och vad jag ska ha för hoj isåfall. Dels vore det kul att ha en cx-hoj för tidig vår och sen höst, susa fram på grus och asfalts-vägar bara för att få lite mil i benen. Å andra sidan skulle jag vilja ha en 29er för långa turer ute i roslagen, stigletarturer. sen finns ju alltid suget efter att börja tävla lite och då skulle ju en lätt HT 29er vara perfekt på xc-tävlingar. Menjag vill ju spendera mer tid uppe i fjällen: en AM hoj eller kanske tillochmed en lätt freeride cykel. blanda liftåkning med egna äventyr. Vore det inte ballt att ha en Slopestyle hoj också? Och en street/trialhoj att öva teknik med?

Det kan lätt gå överstyr. nu har jag ändå inte rabblat upp fatbikes, touringriggar, DH-cyklar eller singelspeeds.

Vilken tur att våren kommer! istället för att ängslas över vilken cykel man vill ha så är man ute och cyklar istället. På försäsongen duger vilken hoj som helst medan man skaver bort rosten och försöker minnas hur man skulle väga hojen i uppförsbackarna.

Nu kommer jag inte behöva tänka på prylar förän början på april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar