28.3.12

Tycke synd om

Jag är sjuk. Näsan rinner, halsen värker och huvudet är fyllt med bomull. Jag har fått en släng av något som har gått runt i min familj ett tag nu, hoppandes från en person till den nästa. Den slog till igår kväll när jag kom in efter att ha cyklat, den måste stått i hallen och lurpassat på mig.

Åh, ve mig! Jag som har så mycket att göra! Jag har massor med arbeten som jag måste lämna in i skolan, ett prov i Företagsekonomi (jag gillar inte debit och har inga starka känslor för kredit heller) och till helgen har jag högskoleprovet.

Jag vill bara krypa ihop i soffan men istället måste jag sitta och skriva arbeten och memorera formler. Som tur är finns det glass hemma men tyvär försöker jag gå ner några kilon så jag får inte ens lukta på den nu när man bara sitter på rumpan hela dagarna.

Om ni ursäktar så ska jag gå och ta en värktablett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar