14.3.12


Jag har i flera veckor gått omkring och nynnatt på en melodi som har suttit fast i mitt huvud. Jag visste att det var ett klassiskt stycke och jag kunde precis höra hur den lät i mitt huvud. Problemet var att ingen vad det var när jag nynnade på den. De kände igen melodin men kunde inte placera den, de var tilloch med oense om vilka instrument som spelades.

Det är väldigt svårt att hitta en låt genom att Googla "da dadida dadida dadidaa, daadaa daadaa da dididada".

Ikväll fick jag äntligen reda på vad det var tack vare min bror. Han kände igen den som ringsignalen på nokia 3310. Det lustiga är att alla känner igen den men ingen kan placera den just därför att det är en ringsignal. Jag tror inte vi lyssnar på ringsignaler, vi hör dem bara som en signal att plocka upp telefonen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar