1.6.12

BAM! eller hur jag lyckades rädda min höst.

I början på veckan gick jag glad i hågen ner till komvux. Efter mycket mentalgymnastik hade jag lyckas skriva klart mitt filosofi arbete på sista dagen av kursen (vanligtvis så lämnar man in ungefär två veckor efter kursen är avslutad). Nu skulle jag bara skriva ut mina betyg och skicka iväg dem, ett och ett halvt år av komvux läsande var över.

"Tyvärr simon, du har läst samma kurs två gånger. Du saknar 100 poäng" Vredesvrål, jag rev mina kläder och kastede stofft mot himlen. En lösning uppdagades: Jag skulle göra en prövning på en kurs och vara klar på tre veckor.

Jag fick låna en bok och började sträckläsa. Efter ett par timmar då jag hade läst ut den så började jag skriva inlämnings uppgifterna och idag, tre dagar senare, gjorda jag ett prov på kursen. jag klarade det. Jag fick VG efter att ha läst en kurs i tre dagar.

BAM!

Nu har jag kommit hem och sitter vid köksbordet och dricker kaffe. Alkohol till helgen är inhandlat och ett paket från superstars components är hämtat från posten. Jag fick också ett par cykelshorts som jag har köpt begagnat levererade.

Jag känner mig mycket bättre än vad jag gjorde för 3 dagar sedan. Nu hoppas jag bara att det inte är några fler problem utan att jag kan ta sommarlov nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar