11.12.12

Mat-tips

Jag har en ny favorit rätt! Bacon och spenat! det går snabbt och lätt att laga ifall man inte orkar gör något vettigt. Om jag är sliten och inte orkar laga något eller om jag har brottom så blir det ofta att jag lagar den här.

Du behöver:
1 paket bacon
en halv gul lök
en vitlöksklyfta
ca 300 gr hackad spenat

Hacka baconet och börja steka det. Under tiden som det steks så hackar du lökarna. Jag brukar bara använda en halv lök, tycker det räcker. bär du har hackat klart så slänger du i löken. Låt löken bli lite, lite mjuk innan du häller på spenaten. Spenaten jag brukar köpa säljs i 600g påsar och jag brukar använda en halv påse per gång. Jag slänger i spenaten frusen och häller på lite vatten. salta och peppra. När all spenat är tinad och varm så är maten klar. Jag har blivit ganska bra på att veta hur mycket vaatten som ska hällas på men om det blir något över så häll bort det.

smaklig (och snabb) måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar